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COVID 19 mõju Itaalia noorukitele: mida me teame?

COVID 19 mõju uutele põlvkondadele on valgustanud erinevaid aspekte, mis erinevatel tasanditel mõjutavad noorukit.

Ühest küljest on koroonaviiruse kui ettearvamatu sündmuse mõju elus kaasa aidanud ärevuse tekkimisele, millel ei ole midagi pistmist hirmudega, mis tavaliselt on seotud elufaasiga, mida iseloomustavad olulised muutused. Tegelikult on palju häireid ja muresid seoses pandeemia mõjuga noorukitele. Seni teatatud tulemused viitavad suurematele psühholoogilistele kannatustele, mis näivad väljenduvat – tundub, sest epidemioloogilised andmed COVIDi mõju kohta vaimse tervise seisundile on väga napid – ekspressiivsete sümptomite (impulsiivsed teod, hüperaktiivsus, opositsiooniline käitumine, vägivaldsus) suurenemise või omamoodi rõhutatud sotsiaalse taganemise, unehäirete, meeleoluhäirete, obsessiiv-kompulsiivsete häirete või isegi toitumishäirete ja sealhulgas isegi depressiivsete mõtete ja derealisatsioonilaadsete nähtuste kaudu.

Teisest küljest on pandeemia muutnud peredünaamikat: vanemad, kes on rohkem kohal, võib-olla hapramad, kuid tähelepanelikumad, on teatanud oma noorukite poegade ja tütarde probleemidest ja otsinud professionaalset abi. Raske on mõista, mil määral saab neid häireid, kannatusi ja abitaotlusi seostada vanemate ja laste vahelise teistsuguse kontaktiga, mis on pikenenud kooselu tagajärg, kus noorukite puhul on puudunud mitte ainult ruumid eakaaslastega sotsialiseerumiseks, vaid ka ruumid intiimsuseks. Tegelikult on laialt levinud mulje, et selline pidev vanemate ja laste suhtlemine on võimendanud pingeid ja muresid vanemate poolel, kes ei ole sageli harjunud igapäevaselt suhtlema noorukite käitumise eripäradega.

Kahtlemata esineb kalduvus sotsiaalseks tagasitõmbumiseks, mis näib olevat laialt levinud, eriti pärast tervisliku hädaolukorraga seotud sulgemise või kontaktide tugeva piiramise perioodi. Selle tulemusena võib see viia selleni, et noorukid kogevad regressiivset “infantilisatsiooniprotsessi”, mille tulemuseks on autonoomia ja vanemate tegelastest vabanemise protsesside katkemine ning selle asemel tagasipöördumine “lapsemeelsuse” seisundisse, mis on seotud ärevushäirete sagenemisega ja noorukieas iseloomulike käitumisviiside muutustega (riski otsimine, seksuaalsuse avastamine jne… ) ning raskustega oma identiteedi kujunemisel.

Kas on siiski kindel, et need märgid on täielikult tõlgendatavad pandeemia ja sellest tuleneva eakaaslastega suhtlemisvõimaluste tugeva piiramiste mõjuna? Kas need võivad hoopis viidata sellele, et noorukieas oli juba käimas ” käänuline” protsess, mille tagajärjed ilmnesid ilmsemalt tänu ülemaailmse hädaolukorra mõjule kõigi elule?

Praegu lastehaiglatest tulevad murettekitavad andmed pandeemia[1] tagajärjel enesevigastuste ja enesetapukatsete tõttu tehtud sissekannete märkimisväärse kasvu kohta jätavad sageli mainimata, et nende nähtuste suurenemine on registreeritud juba aastaid[2].

Samamoodi on juba sotsiaalteaduslik analüüs digitaalsete elanike kohta toonud esile noorukite suurema kalduvuse jääda koju ja käia koos vanematega väljas ning sellega kaasneva huvi kadumise seksuaalsuse vastu, mis on tingitud tänapäeval digitaalsete vahendite kaudu hüperstimuleeritud erootikast, mis ei jäta ruumi kujutlusvõimele ja soovile reaalsete kontaktide järele.

Kindlasti on tõsi, et sotsiaalsete kontaktide vähesust eakaaslastega on Itaalias juba mõnda aega arutatud, viidates näiteks asjaolule, et alaealised ei koge täiskasvanute poolt vahendamata eakaaslaste suhteid enne 14. eluaastat. Selle (ja muude tegurite) mõju laste heaolule, eriti pärast pandeemiast tulenevaid piiranguid sotsiaalsele suhtlusele, ei ole ehk piisavalt tähelepanu pööratud.

Me usume, et kõiki neid elemente tuleb lugeda terviklikult, et mõista COVID 19 poolt esile toodud muutuste tähendust. Puuduvad empiirilised andmed ja põhjalikud arutelud spetsialistide vahel kliinilises ja hariduslikus keskkonnas. Kindlasti, kui need ebamugavustunnused olid juba noorukite seas tuvastatud, siis tekib küsimus, miks ei võtnud neid pandeemia ajal arvesse need, kes tegid otsuseid, mis avaldasid suurt mõju lastele ja noortele.

NOTE

[1] Covid kahekordistab 2021. aastal 15-24-aastaste enesetapu ja enesevigastuse tõttu tehtud sissekandeid: Rooma Pediatric Hospilal Bambin Gesù’s https://www.ilfattoquotidiano.it/2021/09/10/col-covid-raddoppiati-i-ricoveri-per-suicidio-e-autolesionismo-tra-15-24-anni-al-bambin-gesu-un-servizio-di-assistenza-e-prevenzione/6316855/ https://www.ilfattoquotidiano.it/2021/09/10/col-covid-raddoppiati-i-ricoveri-per-suicidio-e-autolesionismo-tra-15-24-anni-al-bambin-gesu-un-servizio-di-assistenza-e-prevenzione/6316855/

2] Lasteneuropsühhiaatria ühingu juhised psühhiaatrilise erakorralise meditsiini jaoks ütlevad, et 10-17-aastaste alaealiste erakorralise meditsiini vastuvõtt on viimastel aastatel suurenenud 30%, kusjuures tavaliste vastuvõttude (12-17-aastased) arv on suurenenud 8% ja keskmine viibimise aeg on suurenenud 47 päevale.

El impacto de COVID 19 en los adolescentes en Italia: ¿qué sabemos?

Los efectos del COVID 19 en las nuevas generaciones han arrojado luz sobre diferentes aspectos que en varios niveles impactan en la adolescencia.

Por un lado, el impacto del Coronavirus como acontecimiento imprevisible en la vida, ha contribuido a desencadenar ansiedades que no tienen nada que ver con los miedos que habitualmente se vinculan a una fase de la vida que se caracteriza por importantes cambios. De hecho, son numerosas las alarmas y expresiones de preocupación por los efectos de la pandemia en los adolescentes. Los hallazgos que se han comunicado hasta ahora apuntan a un mayor sufrimiento psicológico que parece manifestarse -según se cree, porque los datos epidemiológicos sobre el impacto del COVID en la salud mental son muy escasos- con un aumento de los síntomas expresivos (actos impulsivos, hiperactividad, conductas oposicionistas, violencia), o con una especie de retraimiento social acentuado; trastornos del sueño, del estado de ánimo, trastornos obsesivo-compulsivos, o incluso trastornos de la alimentación e incluso pensamientos depresivos y fenómenos de desrealización.

Por otra parte, la pandemia ha modificado la dinámica familiar: los padres, más presentes, quizá más frágiles, pero más atentos, han detectado problemas en sus hijos e hijas adolescentes y han buscado ayuda profesional. Es difícil captar hasta qué punto estas alarmas, estos sufrimientos, estas peticiones de ayuda, pueden vincularse a un contacto diferente entre padres e hijos, como efecto de la convivencia prolongada en la que, no sólo han faltado los espacios de socialización con los iguales en el caso de los adolescentes sino, también, los espacios de intimidad. De hecho, existe la impresión generalizada de que esa interacción constante entre padres e hijos ha amplificado las tensiones y preocupaciones por parte de los padres, que a menudo no están acostumbrados a interactuar con las peculiaridades del comportamiento adolescente en el día a día.

Sin duda, existe una tendencia al retraimiento social, que parece generalizada, sobre todo tras el periodo de encierro o de fuerte limitación de los contactos ligados a la emergencia sanitaria. En consecuencia, es muy posible que los adolescentes experimenten un proceso regresivo de “infantilización”, con una interrupción de los procesos de autonomía y emancipación de las figuras parentales y, en cambio, una vuelta a una condición más “filial”, asociada a un aumento de los trastornos de ansiedad y a cambios en los comportamientos propios de la adolescencia (búsqueda del riesgo, descubrimiento de la sexualidad, etc.), y a dificultades para desarrollar su propia identidad.

Sin embargo, ¿es seguro que estos signos se pueden interpreter totalmente como un efecto de la pandemia y la consiguiente fuerte reducción de las oportunidades de relacionarse con los compañeros? ¿Pueden indicar, por el contrario, que ya estaba en marcha un proceso de “cambio” de la adolescencia, cuyos efectos se hicieron más evidentes debido al impacto de la emergencia mundial en la vida de todos?

Los datos alarmantes que llegan actualmente de los hospitales pediátricos sobre el aumento significativo de los ingresos por actos de autolesión e intentos de suicidio, como consecuencia de la pandemia[1], a menudo no mencionan que se ha registrado un aumento de estos fenómenos desde hace años[2].

Del mismo modo, ya los análisis sociológicos de los nativos digitales, destacaban la mayor tendencia de los adolescentes a quedarse en casa y salir con sus padres y la inherente pérdida de interés hacia la sexualidad, debido a un erotismo actualmete hiperestimulado a través de lo digital, que no deja espacio para la imaginación y el deseo de contacto real.

Es cierto que el empobrecimiento de los contactos sociales con los pares es un tema que se discute en Italia desde hace tiempo, con referencia, por ejemplo, al hecho de que los menores no experimentan las relaciones con los pares no mediadas por adultos hasta los 14 años. El impacto de este (y otros factores) en el bienestar de los niños, más aún después de las restricciones a las interacciones sociales que ha traído la pandemia, quizás no ha recibido la atención adecuada.

Creemos que todos estos elementos deben leerse de forma global para captar el significado de los cambios que el COVID 19 sacó a la luz. Faltan datos empíricos y un debate en profundidad entre los profesionales del ámbito clínico y educativo. Ciertamente, si estas señales de malestar ya se habían detectado entre los adolescentes, uno se pregunta por qué no fueron tomadas en consideración por quienes durante la pandemia tomaron decisiones que tuvieron un fuerte impacto en los niños y jóvenes.

NOTE

[1] Covid doubles admissions for suicide and self-harm among 15-24 year olds in 2021: at the Pediatric Hospilal Bambin Gesù in Rome https://www.ilfattoquotidiano.it/2021/09/10/col-covid-raddoppiati-i-ricoveri-per-suicidio-e-autolesionismo-tra-15-24-anni-al-bambin-gesu-un-servizio-di-assistenza-e-prevenzione/6316855/

[2] Guidance from the Society of Child Neuropsychiatry for Psychiatric Emergency-Urgency say that emergency room admissions in minors aged 10-17 years have increased 30% in recent years, with an 8% increase in ordinary admissions (12-17 years) and the average increase in stays of 47 days.

[1] Covid verdoppelt die Zahl der Aufnahmen wegen Selbstmord und Selbstverletzung bei 15- bis 24-Jährigen im Jahr 2021: im Kinderkrankenhaus Bambin Gesù in Rom https://www.ilfattoquotidiano.it/2021/09/10/col-covid-raddoppiati-i-ricoveri-per-suicidio-e-autolesionismo-tra-15-24-anni-al-bambin-gesu-un-servizio-di-assistenza-e-prevenzione/6316855/

[2] Aus den Leitlinien der Gesellschaft für Kinderneuropsychiatrie für psychiatrische Notfälle geht hervor, dass die Einweisungen in die Notaufnahme bei Minderjährigen im Alter von 10 bis 17 Jahren in den letzten Jahren um 30 % zugenommen haben, wobei die normalen Einweisungen (12 bis 17 Jahre) um 8 % gestiegen sind und die durchschnittliche Aufenthaltsdauer 47 Tage beträgt.

Die Auswirkungen von COVID 19 auf Jugendliche in Italien: Was wissen wir?

Die Auswirkungen von COVID 19 auf die neuen Generationen haben verschiedene Aspekte beleuchtet, die sich auf verschiedenen Ebenen auf das Heranwachsen auswirken.

Einerseits hat die Auswirkung des Coronavirus als unvorhersehbares Ereignis im Leben dazu beigetragen, Ängste auszulösen, die nichts mit den Ängsten zu tun haben, die normalerweise mit einer Lebensphase verbunden sind, die durch bedeutende Veränderungen gekennzeichnet ist. In der Tat gibt es zahlreiche Warnungen und Befürchtungen hinsichtlich der Auswirkungen der Pandemie auf Jugendliche. Die bisher gemeldeten Befunde deuten auf ein größeres psychisches Leiden hin, das sich – so scheint es, denn die epidemiologischen Daten über die Auswirkungen von COVID auf die psychische Gesundheit sind sehr spärlich – in einer Zunahme der expressiven Symptome (impulsive Handlungen, Hyperaktivität, oppositionelles Verhalten, Gewalt) oder in einer Art verstärktem sozialen Rückzug, in Schlafstörungen, Stimmungsstörungen, Zwangsstörungen oder sogar Essstörungen und sogar in depressiven Gedanken und derealisationsähnlichen Phänomenen zu manifestieren scheint.

Andererseits hat die Pandemie die Familiendynamik verändert: Eltern, die präsenter, vielleicht zerbrechlicher, aber aufmerksamer sind, haben über Probleme bei ihren heranwachsenden Söhnen und Töchtern berichtet und professionelle Hilfe gesucht. Es ist schwer zu begreifen, inwieweit diese Alarme, diese Leiden, diese Bitten um Hilfe mit einem veränderten Kontakt zwischen Eltern und Kindern zusammenhängen, der eine Folge des verlängerten Zusammenlebens ist, bei dem den Jugendlichen nicht nur die Räume für die Sozialisierung mit Gleichaltrigen, sondern auch die Räume für Intimität fehlen. In der Tat herrscht der Eindruck vor, dass eine solche ständige Eltern-Kind-Interaktion die Spannungen und Sorgen auf Seiten der Eltern verstärkt hat, die es oft nicht gewohnt sind, täglich mit den Eigenheiten des Verhaltens von Jugendlichen umzugehen.

Zweifellos gibt es eine Tendenz zum sozialen Rückzug, die weit verbreitet zu sein scheint, insbesondere nach der Zeit des Einschlusses oder der starken Einschränkung von Kontakten im Zusammenhang mit dem gesundheitlichen Notfall. Dies kann dazu führen, dass die Jugendlichen einen regressiven Prozess der “Infantilisierung” erleben, bei dem die Prozesse der Autonomie und der Emanzipation von den elterlichen Figuren unterbrochen werden und stattdessen eine Rückkehr zu einem “kindlichen” Zustand erfolgt, der mit einer Zunahme von Angststörungen und Veränderungen der für die Adoleszenz typischen Verhaltensweisen (Suche nach Risiken, Entdeckung der Sexualität usw.) und Schwierigkeiten bei der Entwicklung der eigenen Identität einhergeht.

Ist es jedoch sicher, dass diese Anzeichen ausschließlich als Auswirkung der Pandemie und der daraus resultierenden starken Verdichtung der Möglichkeiten, mit Gleichaltrigen in Beziehung zu treten, interpretiert werden können? Können sie stattdessen darauf hindeuten, dass ein “Verdrehungsprozess” des Heranwachsens bereits im Gange war, dessen Auswirkungen durch die Auswirkungen der globalen Notlage auf das Leben aller deutlicher zutage traten?

Die alarmierenden Daten, die derzeit aus Kinderkliniken über die signifikante Zunahme von Einweisungen wegen selbstverletzenden Handlungen und Selbstmordversuchen als Folge der Pandemie[1] gemeldet werden, verschweigen oft, dass eine Zunahme dieser Phänomene bereits seit Jahren zu verzeichnen ist[2] .

In ähnlicher Weise haben bereits soziologische Analysen der Digital Natives die größere Tendenz der Jugendlichen hervorgehoben, zu Hause zu bleiben und mit ihren Eltern auszugehen, sowie den damit einhergehenden Verlust des Interesses an Sexualität, der auf eine heute durch das Digitale hyperstimulierte Erotik zurückzuführen ist, die keinen Raum für Phantasie und den Wunsch nach realem Kontakt lässt.

Es ist sicherlich richtig, dass die Verarmung an sozialen Kontakten mit Gleichaltrigen ein Thema ist, das in Italien schon seit einiger Zeit diskutiert wird, z. B. in Bezug auf die Tatsache, dass Minderjährige erst mit 14 Jahren Erfahrungen mit Gleichaltrigen machen, die nicht von Erwachsenen vermittelt werden. Die Auswirkungen dieses Faktors (und anderer Faktoren) auf das Wohlbefinden der Kinder, vor allem nach den durch die Pandemie hervorgerufenen Einschränkungen der sozialen Interaktionen, wurden vielleicht nicht ausreichend berücksichtigt.

Wir sind der Meinung, dass all diese Elemente umfassend gelesen werden müssen, um die Bedeutung der Veränderungen zu erfassen, die COVID 19 ans Licht gebracht hat. Es fehlt an empirischen Daten und eingehenden Diskussionen unter Fachleuten im klinischen und pädagogischen Bereich. Wenn diese Anzeichen von Unbehagen bei Jugendlichen bereits erkannt wurden, fragt man sich natürlich, warum sie nicht von denjenigen berücksichtigt wurden, die während der Pandemie Entscheidungen trafen, die starke Auswirkungen auf Kinder und Jugendliche hatten.

NOTE

[1] Covid verdoppelt die Zahl der Aufnahmen wegen Selbstmord und Selbstverletzung bei 15- bis 24-Jährigen im Jahr 2021: im Kinderkrankenhaus Bambin Gesù in Rom https://www.ilfattoquotidiano.it/2021/09/10/col-covid-raddoppiati-i-ricoveri-per-suicidio-e-autolesionismo-tra-15-24-anni-al-bambin-gesu-un-servizio-di-assistenza-e-prevenzione/6316855/

[2] Aus den Leitlinien der Gesellschaft für Kinderneuropsychiatrie für psychiatrische Notfälle geht hervor, dass die Einweisungen in die Notaufnahme bei Minderjährigen im Alter von 10 bis 17 Jahren in den letzten Jahren um 30 % zugenommen haben, wobei die normalen Einweisungen (12 bis 17 Jahre) um 8 % gestiegen sind und die durchschnittliche Aufenthaltsdauer 47 Tage beträgt.